30.000 brugere: Socialt medie for fodboldspillere stormer frem

Det sociale medie Tonsser, der er startet af et par nordjyder, vil give succesoplevelser til alle fodboldspillere - uanset hvad niveauet rækker til.

Mange drenge og mænd har nok gået med drømmen om blive professionel fodboldspiller, men for størstedelen bliver det desværre kun ved drømmen, fordi niveauet ikke rækker til mere en hyggebold med vennerne.

Derfor fik et par unge nordjyske iværksættere ideen om at skabe et socialt medie for fodboldspillere, hvor man kan føle sig en professionel stjerne - uanset niveau.

App'en hedder Tonsser og blev lanceret for få måneder siden - og den har allerede 30.000 brugere.

Det sociale netværk fungerer som en blanding af Facebook og LinkedIN, hvor man kan opdatere sin profil med statistik fra sine præstationer på fodboldbanen. Samtidig kan man se, hvem der er blevet kåret til kampens spiller i kampene, mens der bliver kåret 'ugens hold' i de forskellige rækker. Derfor er konkurrenceelementet og lysten til at slå de andre det, der driver Tonsser.

Alt er delt ind i niveauer, så det ikke bare er de bedste fodboldspillere, der får de positive oplevelser. På den måde får man øget konkurrencelysten på alle niveauer, og det er det, der er hele idéen med Tonsser.

- Det handler om at motivere de enkelte spillere. Selvom man måske ikke er den allerbedste spiller, kan man alligevel få masser succesoplevelser, siger stifter og medejer af Tonsser, Peter Holm.

Peter Holm og resten af Tonsser-teamet har også lanceret det sociale medie i Norge.

- Målet er, at Tonsser skal være dét sociale netværk, som fodboldspillere bruger i hele verden. Det er vi ikke bange for at melde ud, siger Peter Holm.


Seneste nyt

fra Nordjylland