Det Nordjyske Mediehus skal svinge sparekniven: Alle medarbejdere tilbydes frivillig fratrædelse
Foto: TV2 Nord
Stigende driftsomkostninger og faldende abonnements- og annonceindtægter betyder, at medievirksomheden står over for besparelser på 18 millioner kroner.
Det Nordjyske Mediehus ser ind i en sparerunde, hvor de skal reducere deres udgifter med 18 millioner kroner for at få enderne til at mødes.
- Det drejer sig om at modvirke de meget hurtige og abrupte omkostningsstigninger, så vi ikke kommer forkert ind i 2023.
Sådan siger administrerende direktør i Det Nordjyske Mediehus, Morten Vinther Jensen, til MediaWatch, inden han gør det klart, at alle medarbejdere tirsdag er blevet tilbudt en frivillig fratrædelsesordning, da nogle af besparelserne skal findes på medarbejdersiden.
Det er endnu uvist, hvor mange af mediehusets knap 600 medarbejdere, som skal skæres væk.
Indleder samarbejde
Samtidig med offentliggørelsen har Det Nordjyske Mediehus meldt ud, at de har indgået en aftale om et strategisk samarbejde med ZUPA ZITE-koncernen.
Koncernen skal stå for etableringen og den daglige drift af et nyt DNMH Agency. Det nye bureau skal fungere som et stærkt kompetencecenter, der kan tilbyde endnu bedre kundeoplevelser, service og kreative produkter til mediehusets erhvervskunder.
ZITE A/S overtager 20 medarbejdere fra Det Nordjyske Mediehus inden for kreativt, grafisk arbejde og erhvervskundesupport.
Det Nordjyske Mediehus havde i 2021 en omsætning på 672 millioner kroner og et overskud før skat på 72,4 millioner kroner.