Flere danskere holder ferie i Nordjylland
Foto: Per Frank Paulsen (Arkiv)
Det er blevet sommer på stranden i Blokhus.
En storstilet kompagne for at skaffe flere turister til Nordjylland har båret frugt.
En stigning på fire procent. Det er det konkrette resultat af en storstilet markedsføringskampagne af Nordjylland som turistdestination.
Stigningen henviser til antallet af danskere, der holder ferie i Nordjylland og det er især campingpladser og hoteller der har nydt godt af kampagnen mens man har oplevet en mindre stigning hos sommerhusudlejerne.
Reklamefremstødet løb over danskernes tv-skærme i foråret, og en efterfølgende undersøgelse viste at 58 procent af danskerne havde fået større lyst til at holde ferie i Nordjylland efter at have set kampagnen.
- Nordjylland er i forvejen blandt danskernes mest populære feriesteder i Danmark, men vi er i år kommet ind i dagligstuerne og har prikket til folks lyst til at holde ferie i Nordjylland. Det har givet pote, og vi har budt velkommen til langt flere danske turister i år. At indsatsen allerede det første år bærer frugt er utroligt positivt og bekræfter, at når vi står sammen i hele regionen om at lokke folk hertil, så opnår vi rigtig flotte resultater, siger Sisse Wildt, som er marketingchef i VisitNordjylland.
Kampagnen har været så stor en succes at VisitNordjylland allerede nu er ved at udforme en ligeså stor satsning til næste år. Her skal også Norge høre om Nordjyllands fortræffeligheder.