Fra Jammerbugt til The Bay Denmark
Det kan være svært at sige Jammerbugt, hvis man ikke lige kommer fra Danmark. Så nu skal Jammerbugten hedde The Bay Denmark ude i det store udland.
The Bay Denmark er nemlig den nye internationale betegnelse for et af Danmarks mest besøgte kystferieområder: Jammerbugten.
Det nye brand skal skabe øget international og national opmærksomhed på Jammerbugt Kommune, og der vil være fokus på både turisme, erhvervsliv, bosætning og fødevarer som et samlet hele.
- Jammerbugten er et attraktivt område for danske og udenlandske turister. Her er desuden en stor andel af eksportvirksomheder, som i deres samhandel med andre virksomheder kan drage nytte af de mange kvaliteter, naturen i Jammerbugten rummer. Dette vil vi være gerne sætte fokus på med vores nye brand, der i en hidtil uset sammenhæng profilerer Jammerbugt Kommune ud fra internationale kvaliteter både inden for erhverv og turisme. Jammerbugten ligger tæt på Aalborg Lufthavn og på færgeforbindelser til Norge og Sverige. Vi har alle muligheder, vi skal bare blive endnu bedre til at udnytte dem, siger Erhvervs- og Turistchef hos VÆKST Jammerbugt, René Zeeberg.
Det nye brand er en udløber af at Jammerbugt Kommunes tre turistkontorer og Erhvervscenter Jammerbugt sidste år fusionerede til den samlede organisation VÆKST Jammerbugt. Her er målet at skabe synergi mellem flere indsatsområder og skabe et stærkt fundament for vækst, som går på tværs af brancher.