Julekalender er en god forretning

Klarupgaard har i år oplevet en firedobling i antallet af besøgende, efter gården var med i TV2s julekalender.

Ejeren af Klarupgaard anslår at det har kostet halvanden million at være med i projektet omkring TV2s julekalender "Tvillingerne og Julemanden". Men alt tyder på, at det har været en ganske fornuftig investering, for nordjyderne strømmer til for at se, hvor julekalenderen er optaget.

Flere end 15.000 har allerede besøgt kulisserne, og besøgstallet er fire gange så højt som sidste år.

- Vi kan ikke andet end at sige super sæson, siger Knud Just fra Klarupgaard.

Selv om udgifterne endnu ikke er tjent helt hjem endnu, så ser Knud Just julekalenderprojektet som en trædesten til at lave flere andre nye projekter på Klarupgaard.

- Det er jo en langsigtet investering, den her. Vi håber jo at kunne give folk en god serviceoplevelse, når de besøger Klarupgaard i år, og vi håber selvfølgelig, at folk vil komme tilbage, siger Knud Just.

Ser man på, hvordan det er gået for Børglum Kloster, som for to år siden lagde hus til julekalenderen "Ludvig og Julemanden", så kan det sagtens vise sig at være en rigtigt god investering. Ejerne af Børglum Kloster smed dengang også en betydelig sum i arbejdet med julekalenderen. Men selv om det er et par år siden, så er besøgstallene på Børglum Kloster stadig omkring dobbelt så høje som før julekalenderen.

- Vi var glædeligt overraskede. Dels blev det en kæmpe succes med den julekalender, jeg tror det er flest seere til nogen julekalender nogensinde, og det gjorde, at der kom så mange mennesker i december måned alene, at det faktisk allerede der var tjent hjem igen, siger godsejer Hans Rottbøll fra Børglum Kloster.

Flere kulisser fra julekalenderen på Børglum Kloster for to år siden står stadig på klosteret. Og på Klarupgaard forsikrer Knud Just, at også her vil kulisserne være en del af Klarupgaard lige så længe, som nordjyderne har lyst til at komme og se dem.


Seneste nyt

fra Nordjylland