konXions finaleplads i Tag Fat konkurrencen forhindrer at de kan kåres som seerfavorit
Foto: TV2/Nord
I samråd med TV2/Nord trækker KonXion sig ud af Tag Fat's Facebook-afstemning, hvor seerne kan vælge deres favorit-virksomhed.
Igennem flere år har TV2/Nord brugt det aalborgensiske firma konXion som konsulenter på TV2/Nords Facebookside. Derfor var det også naturligt at bede konXion om hjælp, da TV2/Nord skulle have bygget et afstemningsmodul til Facebooksiden.
I forbindelse med TV2/Nords dækning af Region Nordjyllands og COWI's innovationskonkurrence Tag Fat, valgte TV2/Nord at bruge afstemningsmodulet til en særskilt seerafstemning, der skulle kåre TV2/Nord-seernes favorit blandt de kommunale deltagere i Regionens konkurrence.
Efterfølgende skulle det vise sig, at netop konXion først kvalificerede sig til den kommunale delkonkurrence i Aalborg og senere gik videre til finalen.
-Det er jo dejligt for konXion at blive kåret til Aalborgs mest innovative virksomhed, men det har bragt TV2/Nord og konXion i et moralsk dilemma, forklarer souschef på TV2/Nord Robert Bedsted.
konXion og TV2/Nord ønsker ikke, at der kan stilles spørgsmålstegn ved afstemningens, konXions eller Tv2/Nords integritet.
- Derfor har konXion besluttet at trække sig ud af afstemningen som "seernes favorit" og lade seerne vælge frit mellem de øvrige nordjyske deltagere, siger indehaver af konXion Thomas Thomsen til tv2nord.dk
konXion fortsætter naturligvis som Aalborgs repræsentant i den overordnede konkurrence, der administreres af Region Nordjylland og COWI.
- At konXion gik videre til finalen i Region Nordjyllands konkurrence viser bare, at TV2/Nord valgte det rigtige bureau til at hjælpe os med Facebook. At de er villige til at trække sig fra seerkonkurrencen, som TV2/Nord afholder, viser at firmaet til trods for succesen har benene solidt plantet i den jyske muld, slutter Robert Bedsted