Kun én nordjyde har prøvet ny online-rådgivning
Kun én eneste nordjyde har det seneste år brugt Hjerteforeningens online-rådgivning
Hjerteforeningen annoncerer nu i Nordjylland for at udbrede kendskabet til et nyt gratis tilbud om rådgivning til hjertepatienter.
Selv om det er gratis - og Hjerteforeningen selv mener, der er brug for det, så er der bare en enkelt nordjyde, der har benyttet sig af tilbuddet om online rådgivning.
Derfor forsøger Hjerteforeningen nu endnu en gang at slå et slag for rådgivningen i Nordjylland.
Hjerteforeningens rådgivning, ”Hjertelinjen”, er et online-rådgivning, hvor man kan få Hjerteforeningens rådgivere helt ind i sin stue. Det eneste, man behøver, er en tablet eller en computer med internetadgang.
Men siden online-rådgivningen begyndelse i det sene efterår 2015 har kun én – 1 – nordjyde benyttet sig at muligheden for at tale ansigt til ansigt med en rådgiver fra Hjerteforeningen over internettet.
Nordjyden er den 66-årige bygningskonstruktør Poul Andersen fra Frederikshavn.
Hans vurdering af rådgivningen var meget positiv. Efter hans mening fik han tilfredsstillende rådgivning selv om bor langt væk fra Hjerteforeningen og samtidig var det rigtigt godt at kunne se rådgiveren på sin egen skærm.
- Hjerteforeningens online-rådgivning er for alle borgere, men er måske et særligt godt tilbud til de mennesker, der bor et stykke væk fra vores fysiske rådgivninger. Man kan få et møde med rådgiver, næsten som at sidde over for hinanden, men uden at man behøver at bruge tid og penge på transport, siger Stig Brøndum, senior projektleder i Hjerteforeningen.
På den baggrund har det undret Hjerteforeningen, at kun en enkelt nordjyde har været online med en hjerte-rådgiver.
- Hjerteforeningens vision er, at vi skal medvirke til et sundere og bedre liv for alle. Også for de mennesker, der bor lidt væk fra de store byer. Vi ved, at nordjyder i højere grad end andre borgere i landet rammes af blodpropper uden for hospitalet, så der er er et behov for rådgivning - også på det område. Og der står vi til rådighed. Både pr. telefon men nu også med online-rådgivning, forklarer Stig Brøndum.