I aften findes vindere i 21 kategorier ved Årets Brøl. Foto: Tove Koch (arkiv)

Knap 200 indslag er indsendt til konkurrencen. 53 indslag nomineret. Foto: Tove Koch (arkiv)

Nordjyske reklame-, PR- og marketingsfolk hylder hinanden og faget ved en fest i aften. Foto: Tove Koch (arkiv)

Mange hundrede reklamefolk starter festen i Don Draper-stil ved Nordkraft og på Helmuth resten af natten. Foto: Tove Koch (arkiv)

1 af 4

Nordjyske Mad Men brøler igen

Der er dømt drinks, priser og rygklapperi, når den nordjyske reklamebranche hylder sig selv og hinanden ved en storslået prisfest i aften.

Don Draper er ikke på gæstelisten i aften, når den tredje udgave af Årets Brøl finder sted i Paradiso-teltet ved Nordkraft.

Det er til gengæld flere hundrede nordjyske reklame-, marketing og PR-folk, som efter en middag med Hors d'oeuvre-tallerken, tigerrejer på pind og røget andebryst på pluksalat sætter sig til rette i stolene for at at høre, hvem der kan drage hjem med priser og håneret.

Der skal uddeles priser i 21 kategorier og til sidst udråbes en Grand Prix-vinder. Der er 53 nominerede i de forskellige kategorier, og sidste år var det SHRPA/Combine, der tog hjem fra festen med flest priser under armen.

Juryen består af prominente navne i reklamebranchen med Thomas Hoffmann fra &Co i spidsen. Derudover er det Niels Heilberg fra Hjaltelin Stahl, Troels Nørlem fra det netop solgte Designit, Kirsten Poulsen fra Firstmove og Søren Christensen fra Robert/Boisen & Like-Minded.

Når priserne er delt ud, og de første skuffelser er skyllet ned, overtager det storslåede La Soirée teater scenen, inden de mange reklamefolk fortsætter efterfesten på cocktailbaren Helmuth.