NT er uofficiel danmarksmester i kunderservice
Nordjyderne har landets bedste, kollektive trafikselskab. Det mener i hvert fald forbrugerrådet Tænk, der på baggrund af en landsdækkende undersøgelse, i dag hædrede Nordjyllands Trafikselskab med Passagerpulsens Kundeservicepris.
Nordjyllands Trafikselskab gør rent bord og vinder den tredje udgave af Passagerpulsens Kundeservicepris.
Der er ingen tvivl om vinderen af Passagerpulsens pris som trafikselskabet med den bedste kundeservice. Nordjyllands Trafikselskab gjorde nemlig rent bord ved at løbe med sejren i alle tre kateforier; telefonisk kundeservice, online kundeservice og kategorien "bedst af alle".
Passagerpulsen hører under Forbrugerrådet Tænk som en uafhænig instans, der arbejder for at undersøge forbrugernes tilfredshed med den offentlige transport i Danmark. Passagerpulsen indstiftede for tre år Passagerpulsens Kundeservicepris, og det er altså denne, Nordjyllands Trafikselskab vinder i år, og får overrakt mandag klokken 13.
- Vi er selvsagt utrolig stolte over at modtage Passagerpulsens Kundeservicepris samt over at få den anerkendelse, der ligger i resultaterne af den bagvedliggende undersøgelse. Siden Forbrugerrådet TÆNK indstiftede prisen i 2015, har den været et pejlemærke for vores bestræbelser på at løfte vores kundeservice til tops på landsplan, og det mål har vi nu nået, siger Mette Henriksen, chef for salg og kunder hos NT, og forsætter:
- Som organisation er dette jo et område, som vi hele tiden skal udvikle os på. Det at kunne levere god kundeservice over samtlige af virksomhedens berøringsflader er enormt krævende for den enkelte ansatte såvel som for hele sammenspillet i organisation, og derfor er denne pris da også hele virksomhedens fortjeneste. Lige fra de ansatte i kundeserviceafdelingen til buschaufførerne ude på ruterne.
Nordjyllands Trafikselskab vinder kundeserviceprisen ved at vinde de to "delkonkurrencer". Kategorien "telefonisk kundeservice" vinder trafikselskabet med topkarakter, fordi de formår at byde kunderne velkommen på en god måde, ligesom de får deres hjælp med et lavt antal viderestillinger. Det trækker dog lidt ned i bedømmelsen, at de "kunder" der ringede ind for at få hjælp - og for at bedømme NT's kundeservice - oplevede en lidt lang ventetid.
På onlinesiden vinder NT ved at have en hjemmeside hvis sprog er venligt, ligesom den er sat overskueligt op, så kunderne kan finde det, de søger.
Trods de flotte resultater i Passagerpulsens undersøgelse har NT ikke i sinde at stille sig til tilfreds med status quo:
- Det er klart, at den her slags prisuddelinger inden for branchen er en motiverende faktor, der giver os endnu mere lyst til at finde nye måder, hvorpå vi kan højne serviceniveauet yderligere. Der går jo sport i det, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at vinde det hele igen næste år, slutter Mette Henriksen.