Politiet har vrøvl med telefonerne.
Borgere der forsøger at ringe til Nordjyllands Politi, kan ofte ikke komme igennem.
Det nye callcenter hos politiet i Aalborg, som samler alle opkald til politiet i Nordjylland, er plaget af periodiske fejl.
-Man kan sammenligne det med en vaskemaskine der går i stykker, men som virker igen når teknikeren kommer på besøg. Sådan er det også her. Inden vi når at måle på fejlene er de væk igen, siger Peter Møller Wormslev, leder af IT-afdelingen, Nordjyllands Politi til TV2/NORD.
Fejlen betyder, at borgere der ringer til politiet bliver sat i kø i systemet, uden at telefonpasserne kan besvare dem. Politiet ved ikke hvor mange borger der har opgivet at ringe til dem, men de opfordre borgerne til at prøve igen lidt senere, hvis ikke det lykkedes at komme igennem.
Den 5. februar kører TDC nyt software ind i systemet. Det håber de vil løse problemet.
Vi samarbejder godt omkring det her, og det er et problem vi skal have løst. Vi er stadig tålmodige, men på den anden side skal problemet også løses, så borgerne kan få den service de har krav på, siger Peter Møller Wormslev, leder af IT-afdelingen, Nordjyllands Politi til TV2/NORD.
TDC ønsker ikke at kommentere de problemer der er med telefonerne på Politigården i Aalborg.