Spar Nord bringer pizza
Foto: Spar Nord
Spar Nords bankrådgivere bærer på andet end papirer om lån og betalingskort, når de besøger kunderne på deres hjemmeadresser.
Få en pizza - og en bankrådgiver - bragt til døren. Spar Nord tager en lettere utraditionel metode i brug for at komme tættere på kunderne.
Nu kan du bestille en pizza og en bankrådgiver. Og du behøver ikke spise maden i banken - den bliver bragt hjem til dig af bankrådgiveren.
Det er de ansatte i Spar Nord, der kommer til at lege pizzabud, når de skal leve op til bankens mål om at få 10.000 nye kunder til banken om året.
- Vi gør det her, fordi vi ved, hvor svært det er for kunderne at nå i banken. I bund og grund handler det om nærhed. Det kan være nemmere at snakke med sin bankrådgiver hjemme - og når man så oven i købet kan få aftensmaden med, så skal man ikke tænke på det dén dag, siger Enrico Kaarsberg, der er marketingchef i Spar Nord.
Hos Forbrugerrådet er man ikke bekymret over det initiativ, Spar Nord nu lægger for dagen. Man skal dog holde sig én ting for øje:
- Som forbruger skal man være klar over, at en bank ikke foretager sig noget, den ikke kan tjene penge på. Men jeg synes, det er et sjovt tiltag, siger Troels Holmberg, der er økonom i Forbrugerrådet.
- Det bliver interessant at se, hvor mange der vil benytte sig af en date med sin bankrådgiver, siger han.
Hos Spar Nord mener man, at man holder stien ren:
- Vi går ikke ud og laver helt om på vores produkt og koncept og siger: "Hvis du gør det her, får du et gratis års forbrug af pizza". Det er den samme rådgivning, du kan få i banken - bare hjemme hos dig selv, siger Enrico Kaarsberg.
Spar Nords marketingchef håber, at folk vil se det som en fordel, at mad og rådgivning bliver bragt til døren.
- Jeg tror, folk synes, det er en lettelse. Nogle vil måske ikke have rådgiveren inden for. Men jeg er overbevist om, at det er noget, der vil vinde frem, siger han.
Troels Holmberg kan da også godt se, at det kan lette en travl hverdag, at bankrådgiveren dukker op hjemme i privaten.
- Det vil givet vis være en fordel for nogle. Men man skal bare hele tiden være opmærksom på, at man befinder sig i en salgssituation fra bankens side, selv om det foregår hjemme hos én selv, siger økonomen.
Spar Nord har haft forsøg med take away og rådgivning i otte filialer. Planen er nu at brede det ud.
/ritzau/