Svar fra Norwegian: Vi behandler efter reglerne

Norwegian ønsker ikke at stille op til et interview i TV2 Nord for at svare på, hvordan de behandler deres sager om erstatningskrav, men skriver, at alle med krav på erstatning også får det.

14 måneder skulle et ægtepar fra Syddjurs vente på den erstatning, de ifølge EU's regler har krav på, fra Norwegian efter en 40 timers forsinkelse.

I første omgang afviste flyselskabet blankt at udbetale erstatning, men efter lidt tovtrækkeri med firmaet Flyadvokat, som førte sagen ved den spanske domstol for parret, lykkedes det alligevel at få penge ud af det. 

Flyselskabet Norwegian har takket nej til at stille op til interview i TV2 Nord i forbindelse med sagen, men selskabets informationschef, Daniel Kirchhoff, har sendt følgende skriftlige meddelelse:

- Ved første behandling af den konkrete sag vurderede vi, at årsagen til forsinkelsen, som skyldtes en skade på flyet, var en uforudset hændelse uden for vores kontrol. Vi behandlede imidlertid sagen igen og efter yderligere efterforskning, valgte vi at imødekomme kravet om EU-kompensation, idet det viste sig vanskeligt at opfylde dokumentationskravet omkring årsagen til forsinkelsen over for den spanske domstol, skriver informationschefen i en mail til TV2 Nord.

- Norwegian behandler alle indkommende sager individuelt og i henhold til EU-regelværket på området. Alle passagerer, der har krav på kompensation, får det, tilføjer han til sidst.


Seneste nyt

fra Nordjylland