Trip Trapper derudad
Det nordjyske selskab, Trip Trap, har stor succes med møbelserier uden træ og en satsning på egne detailbutikker giver medvind for designervirksomheden
Succesen kan direkte aflæses i virksomhedens årsregnskab for 2006, som netop er offentliggjort.
Det viser en stigning i omsætningen på knap 20 procent og et resultat, der er 7 mio. kroner bedre end året før.
- Både omsætningen og indtjeningen er vokset betragteligt sidste år, så jeg vil ikke lægge skjul på, at vi er ganske tilfredse med årets resultat, siger adm. direktør Jesper Panduro.
Omsætningen i den nordjyske virksomhed er steget med knap 20 procent fra 125 mio. i 2005 til 148 mio. kroner i 2006. Resultatet før skat er næsten seksdoblet fra 1,5 mio. kroner til 8,8 mio. kroner.
Væksten er sket over en bred kam inden for virksomhedens tre forretningsområder, der er møbler, gaveartikler og egne detailbutikker.
- På møbelsiden har vi især oplevet et stigende salg af de nye møbelserier Ocean og Sct. Thomas, som er vores første møbelserier, hvor træ ikke er det dominerende materiale. Vi har investeret mange ressourcer i udviklingen af disse serier, og derfor er det dejligt, at den innovative satsning nu bærer frugt. Ocean er faktisk en af vores største salgssucceser i mange år," siger adm. direktør Anders Bundgaard, den anden halvdel af Trip Traps direktørduo.
Trip Trap har i dag 15 butikker, hvoraf de fleste drives på franchisebasis. Butikkerne dækker både over større flagskibsforretninger og en mindre butik i et storcenter.