Her er smukt og dejligt: Brønderslev vil brande sine landsbyer

Brønderslev Erhverv og Turisme præsenterer onsdag den første af i alt 17 profilvideoer, der skal være med til at brande kommunens byer over for turister og tilflyttere.

Brønderslev Kommune lider ligesom flere andre nordjyske kommuner under stor mangel på arbejdskraft, og nu forsøger kommunen sig med en ny kampagne, der skal brande 17 af områdets byer ved hjælp af præsentationsvideoer, optaget med drone. 

Videoerne er rettet mod mulige turister og tilflyttere, der gerne skal trækkes til kommunen. Det fortæller erhvervs- og turistchef i Brønderslev Kommune, Marianne Gade, der onsdag præsenterede den første video, 

- Vi er de første, der prøver sådan en kampagne her, så vi ved selvfølgelig ikke, om det virker. Men det tror jeg, at det gør. De her videoer er en metode til at nå rigtig langt ud - både i regionen, men også i resten af Danmark, siger Marianne Gade.

Brønderslev er mere end hovedbyen

Med videoerne vil kommunen gerne sætte spot på alle de mindre landsbyer og ikke kun selve Brønderslev.

- Vi har faktisk rigtig mange lækre landsbyer - det hele foregår ikke i hovedbyen. Vi har meget smuk natur og tilbyder flere aktivitetsmuligheder som eksempelvis mountainbikeruter. Og de ligger jo ude i landdistrikterne, så det er vigtigt, at vi får hele kommunen med, siger Marianne Gade.

Projektet er kommet til i samarbejde med både offentlige og private institutioner, fortæller turistchefen. Borgerforeningerne, ejendomsmæglerne og kommunen står alle bag projektet og vil bidrage med at sprede videoerne ud på både facebook og deres hjemmesider.  

De 16 resterende videoer vil blive offentliggjort enkeltvist med to dages mellemrum, hvor den sidste bliver udsendt den 1. december.

Du kan se den første video, der omhandler Asaa i det østlige Brønderslev, nedenfor. Videoerne bliver offentliggjort i løbet af næste den næste måned på Brønderslev Kommunes hjemmeside.


Seneste nyt

fra Nordjylland