Aalborgensisk kampagne vinder i USA

Forsyningsvirksomhederne i Aalborg har sammen med reklamebureauet Scanad Evolution Agency vundet et finalistdiplom i fotokategorien ved Creativity Awards i USA.

De vindende billeder er udviklet af Scanad i forbindelse med energisparekampagnen "Aalborg melder sig ind i kampen". Billederne er taget af fotograf Jakob Mark på aalborgensiske sportsarenaer med et par snese medarbejdere fra Forsyningsvirksomhederne som statister.

Årets Creativity Awards havde deltagelse af 2.800 håbefulde kampagner fra 44 lande.

- Vi er glade for vores samarbejde med Scanad, og ønsker dem tillykke med prisen. Vi er positivt overrasket over, de gode resultater deres kreativitet har medført. Kampagnen er et unikt bidrag til emnet" indberetning af energibesparelser", der ellers kan være svært at kommunikere, siger rådmand for Forsyningsvirksomhederne Preben Pedersen (R).

Creativity Awards er en amerikansk kreativ pris, der har eksisteret i 38 år. Den knytter sig til en kreativ årbog, der altså også nu udkommer i sin udgave nr. 38. De vindende arbejder og finalister bliver vist i bogen, heriblandt "Aalborg melder sig ind i kampen" kampagnen.