Foto: Iben Hedemann

Kommunikations- kandidater vinder pris

To kandidater i Kommunikation vinder årets Roblon Pris og 100.000 kr.

Roblon Prisen på 100.000 kr. blev i år tildelt to nybagte kandidater for deres speciale "Oplevelsen af bæredygtighed." Sarai Løkkegaard og Kristina Skovgaard Pedersen fik prisen for deres speciale, der handler om en kommunikationsstrategi for bæredygtighed, der gør det muligt for virksomheder at positionere sig og samtidig ændre forbrugernes adfærd.

-Vi er virkelig beærede over at modtage prisen, og vi er glade for, at andre også ser potentialet i vores forskning, siger de to prismodtagere.

Specialet var færdigt sidste forår og det blev foruden Roblon Prisen belønnet med en topkarakter. I deres speciale er oplevelsen helt central for kommunikationsstrategien.

- Specialet er på den måde innovativt og nyskabende, for det anviser andre veje end de gængse, når det drejer sig om at fremme en større grad af bæredygtig adfærd. Ved at forbinde bæredygtighedsidealet med oplevelsestænkning forsøger specialet derimod at udvikle en strategi, som slår på de lystbetonede aspekter af hensigtsmæssig adfærd, siger professor Christian Jantzen, der var vejleder for de to studerende, og siden hen indstillede dem til Roblon Prisen.

Roblon Prisen uddeles hvert år af Roblon Fonden til en nybagt kandidat eller kandidatgruppe ved Aalborg Universitet.