Skagenfood scorer på frisk fisk til døren

Skagenfood i Frederikshavn har succes med at sælge frisk fisk via internettet. Selskabets bruttofortjeneste er steget med en halv million kroner fra 2005 til 2006, og antallet af nye kunder er steget med knap 20 procent

Internet-salget går godt for Skagenfood A/S i Frederikshavn. Selskabets bruttofortjeneste er steget fra 5,9 millioner kroner i 2005 til 6,4 millioner kroner i 2006.

Antallet af nye kunder er samtidig steget med hele 20 procent i det forgangne år. Det skriver Børsen onsdag.

Konceptet hos Skagenfood er baseret på e-handel. Kunderne tilmelder sig forskellige abonnementspakker via Internettet, hvorefter pakkerne bliver sendt ud til dem.

Typisk går der mellem to og fire dage, fra fisken er fanget, til den lander ude hos de godt 7.500 kunder. Derudover har Skagenfood etableret fuld sporbarhed på fiskene.

Forbrugerne kan altså se, hvilken fiskekutter der har fanget fisken, i hvilket farvand, hvornår den er fanget, hvor den er landet, og hvornår den er fileteret. Alle data bliver leveret sammen med fiskene på et lille kort, der også indeholder en opskrift.