Stadig problemer med Rejsekortet

Ole Klavsen fra Vester Hassing har to gange oplevet at blive faktureret for manglende udckeckning efter en bustur, selvom han, ifølge sin egen forklaring, tjekkede ud helt efter bogen.

Det var på to busture fra Vester Hassing til Aalborg, at Ole Klavsen fra Vester Hassing, ifølge sin konto på Rejsekortets hjemmeside, ikke tjekkede ud, da han forlod bussen. Ifølge ham selv stemmer det dog ikke overens med sandheden.

- Den holder ikke vand, som vi siger på nordjysk! Jeg tjekkede ind i Aalborg som jeg skulle, og jeg tjekkede ud i Vester Hassing som jeg skulle, siger Ole Klavsen.

Alligevel blev Ole Klavsen på sin Rejsekort-konto faktureret for to gange 25 kr. Det altså til trods for, at han tjekkede ud som han skulle.

Er du helt stensikker på, at du tjekkede rigtigt ud?

- Helt sikker!

Hos Nordjyllands Trafikselskab afviser man dog, at der skulle være noget galt med det nye Rejsekort-system.

- Vi kan være helt sikre på, at systemet virker nu. Ellers ville NT heller ikke have rullet det ud i det omfang, vi har gjort, siger Jens Otto Størup, administrerende direktør i NT.

Han erkender dog blankt, at det er NTs ansvar at lære kunderne, hvordan systemet fungerer - også når det kommer til ind- og udcheckning.

- Det tager jeg på vores kappe. Det er vores opgave at uddanne passagererne og lære dem, hvordan det her system fungerer, siger han i dag til TV2/Nord.

Men vil du så påstå, at han (Ole Klavsen, red.) ikke siger sandheden?

- Nej, det vil jeg ikke. Vi behandler hver eneste sag individuelt. Fordelen ved det her system er, at vi kan gå ind på den enkelte rute og den enkelte bus og se, om alt fungerer som det skal, siger Jens Otto Størup.

Hvad Ole Klavsen angår, har han tænkt sig at blive ved med at tage bussen. Men han giver ikke meget for NT-direktørens forklaring om et velfungerende system.

- Så vil jeg vove den påstand, at han ikke har prøvet det i praksis, konstaterer han.


Seneste nyt

fra Nordjylland