Foto: TV2/Nord

Tre priser til nordjyske YouTubere ved Guldtuben

Hvert år hyldes unge stjerner på sociale medier ved prisuddelingen ”Guldtuben”. Nordjyske Kristine Sloth og Johnni Gade kunne lørdag i alt tage tre priser med hjem.

I maj tog YouTuberen Kristine Sloth på en tur til Kenya. Turen var sponsoreret af Plan Danmark, og målet var at sætte fokus på pigers rettigheder.

I fem afsnit på sin YouTube-konto, der har knap 210.000 abonnenter, mødte Kristine Sloth en række kenyanske kvinder.

Og serien blev så vellykket, at hun lørdag aften vandt prisen for årets reklame ved prisuddelingsshowet Guldtuben i Royal Arena.

View this post on Instagram

Lets GO ❤ TAK AF HJERTE FOR ÅRETS #reklame!!!!!

A post shared by Kristine Sloth (@kristiinesloth) on

En anden nordjyde løb med hele to af de eftertragtede priser. Nemlig ANR-værten Johnni Gade, som blev hyldet for at have lavet årets virale hit og årets video – videoen ”Fie Laursen Diss Track”, der har knap to millioner visninger på YouTube. Videoen handler om YouTuberen Fie Laursen.

- Jeg vil gerne takke de andre, der var nomineret. Det var et stærkt felt. Jeg vil gerne takke alle, der har stemt, og så selvfølgelig Fie Laursen, der er så god til at tage imod, som man siger, lød det fra Johnni Gade.

Se videoen her.

I alt blev der uddelt 17 priser i kategorier som ”Årets bedste på Snapchat”, ”Årets Budskab” og ”Årets beauty & style”.

Tilbage i 2014 var TV2 Nord på besøg ved Kristine Sloth. Lær hende lidt bedre at kende her:

01:03 Luk video