Ulla Astman får høvl igen

Ulla Astman markedsføres for offentlige midler og det skal stoppes. Det mener de borgerlige i Regionsrådet. De foreslår at fremtidige kampagner skal godkendes af Forretningsudvalget.  

Personlig markedsføring for offentlige penge. Det er hvad Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti kalder en tv-reklamekampagne for regionens nye udviklingsplan. 

Lørdag var bl.a. de konservatives Per Larsen ude med en skarp kritik af kampagnen og Ulla Astman:

- Der er i den her kampagne for meget Ulla Astman og for lidt regional udviklingsplan, hvis man kan sige det sådan. 

Nu har kritikerne sat handling bag ordene. Per Larsen, Birgitte Josefsen og Rikke Karlsson har bedt Regionsrådet om at sætte sagen på dagsordenen til førstkommende møde.

De ønsker at det fremover skal igennem Forretningsudvalget før Regionsrådet iværksætter reklamekampagner, med en værdi over 25.000 kr.

Det er ikke første gang, at Ulla Astman får høvl for at markedsføre sig selv. Allerede i 2009 vakte et billede på en annonce for et orienteringsmøde kritik.


Seneste nyt

fra Nordjylland