Blev kaldt 'dum' og 'grim': Nu har bagermester fået nok

Indenfor to uger er den samme butiksansatte hos Terndrup Bageri blevet overfuset to gange - og endda af den samme mand. 

I søndags skete det for anden gang. Manden kom ind sidst på dagen og var den eneste i butikken. Han ville købe en fransk vaffel, og undervejs i betjeningen blev han utilfreds. 

- Han begynder at kalde vores butiksdame diverse ting. At hun er dum og grim og ikke duede til noget. Hun blev mere og mere rundt på gulvet, og bad ham om at tale pænt, siger bagermesteren ved Terndrup Bageri, Kenneth Søgaard. 

- Men han fortsatte og fik at vide, at han måtte tage kontakt til mig. Trods det fortsætter han og får varerne, inden han forlader butikken. 

Efter episoden søndag talte Kenneth Søgaard i telefon med sin ansatte.

- Hun var helt rundt på gulvet, og dagen efter var hun ikke tryg. Hun frygtede at få en verbal overfusning igen. Men hun skulle lige have et par gode oplevelser med gode kunder. 

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.


Opråb om bedre opførsel

Det er første gang, at Terndrup Bageri oplever, at en ansat bliver overfuset på den måde. Episoden fik onsdag morgen Kenneth Søgaard til tasterne. I et opslag på Facebook skriver han blandt andet: 

"Hvordan vi gør her hos TERNDRUP BAGERI giver dig på ingen måde tilladelse til at tale så grimt til mine ansatte. Er DU uenig så kontakt mig, hvilket du blev bedt om, men stadig ikke har gjort". 

Manden har endnu ikke givet sig til kende. Men eftersom det er anden gang, at manden kommer ind i forretningen, formoder bagermesteren, at manden er fra nærområdet. 

- Jeg vil mene, det er på sin plads, at han kommer med undskyldning til hende. Og det vil hun tage imod. Jeg vil håbe, han tænker sig bedre om næste gang, inden han kommer ind i en butik, siger Kenneth Søgaard. 

Og bagermesteren har en opfordring til alle.

- Det er et stigende problem med, hvordan folk taler til hinanden. Folk skal lige tage en dyb indånding, hvis de er stresset. 

- Når folk er i en forretning, er man gæst. Og som gæst skal man opføre sig ordentligt, siger Kenneth Søgaard.  


Seneste nyt

fra Nordjylland