Hans kokkeevner har de sidste 20 år bragt ham vidt omkring. Et af de sjovere tilbud, han hvert år siger ja til, er at lave mad for VIP-gæsterne til Smukfest.
- Teknisk set flytter vi Frederikshøj, vores grundelement, til Smukfest. Vi servicerer deres legekammerater, det alle mulige andre vil kalde sponsorer.
Niveauet er også højt på Smukfest, men Wassim har været nødt til at skrue lidt ned for perfektionismen.
- På Smukfest tager vi den super perfektionistiske hat af. Det skal smage godt, det skal se ordentlig ud, det skal være veltilberedt og vellavet, men jeg kan ikke være ligeså perfektionistisk på Smukfest i en skov i Skanderborg, som jeg kan være på restauranten.
Nyt erhvervseventyr
Det var de færreste, der havde set, at en tysk discountkæde og Wassims Michelin-niveau kunne kombineres til en ny ide. Men for et år siden blev ideen til virkelighed ved en produktserie af varer hos Lidl.
- Det er en ide, jeg fik for nogle år siden. Jeg kontaktede nogle af mine gode leverandører for at høre, om de kunne håndtere at lave deres produkter, for eksempel en småkage, i et større antal til et supermarked.
Wassim Hallal laver opskrifterne, og sammen med producenten udvikles produktet. Når Wassim er tilfreds med smagen, tager Lidl over.
Indtil videre har Wassim Hallal under brandet WH udviklet 200 produkter til supermarkedet sammen med forholdsvis små økologiske producenter i Danmark.