05:13

Aars Handelsstandsforening er gået kreativt til værk for at kickstarte byens handel, der også mærker konsekvenserne af coronakrisen. Det sker med solsikker, og derfor er de lige nu i fuld gang med at dele 4.000 breve med solsikkefrø ud.

Efter succes med skævt juletræ: Nu vil Aars brande sig som solsikkeby

Aars er før gået kreativt til værks for at skille sig ud fra andre byer for eksempel med et skævt juletræ.

Nu vil den lokale Handelsstandsforening brande byen, som solsikkebyen, og er derfor i fuld gang med at dele 4.000 breve med solsikkefrø ud til borgerne.

Det sker for at kickstarte byens handelsliv, der kan mærke coronakrisen.  Forretninger der sælger herretøj oplever store økonomiske konsekvenser. 

- Vores branche har fået nogen tæsk, fordi manden jo ikke har manglet noget. Han har ordnet bil og gået i haven, siger Jan Steensgaard, indehaver af Wagner i Aars.  

Aars Handelsstandsforening vil gøre alt for at undgå byens handelssliv ødelægges og har derfor taget inititiativ til at tusindvis af solsikker skal minde borgerne støtte de handlende.

- Vi skal være på forkant hele tiden og det er klart lige oven på en coronakrise, der gælder det om at være klar, siger Mogens Kristensen, formand for Aars Handelsstandsforening.  

Det er grunden til at man i disse dag deler 4.000 breve ud  med solskikefrø.

- Vi håber på at folk vil bakke det kreative op og så frøene, siger Thomas Jensen, Aars Handels Team. 
 
Indehaveren af herretøjsforretningen Wagner tror på at branding med solsikker kan gøre en forskel.

- Det er vigtigt at vi bevarer optimismen og den postive stemning.