Hjørring-iværksættere købt ud af succes-virksomheden Intelligent Marking

Intelligent Markings to unge stiftere, Andreas Ydesen og Anders Ulrik Sørensen, er blevet købt ud af erhvervsfolk.

De to unge iværksætter Anders Ulrik Sørensen og Andreas Ydesen fra Hjørring skabte tilbage i 2013 succesvirksomheden Intelligent Marking på baggrund af af en skoleopgave.

Nu er de to stiftere købt ud af virksomheden af tre større erhvervspersonligheder. Det skriver Finans.dk.

Intelligent Marking producerer robotter, der blandt andet kan strege sportsbaner op. 

Ifølge Finans.dk er opkøberne af Intelligent Marking Jacob Risgaard, medstifter af Coolshop, Mikkel Klitgaard Jacobsen, CEO i den nordjyske industrivirksomhed Carsøe, og Johnny Laursen, der har stået bag Bilbasen og Benjamin Media.

De var alle tre investorer i Intelligent Marking i forvejen, og nu har de købt en tredjedel af virksomheden hver.

- Det stemmer, at vi har købt selskabet, skriver Jacob Risgaard i en mail til Finans.dk.

Ifølge Jacob Risgaard er opkøbet af forretningen sket uden dramatik, og han kalder det for "en god handel for alle parter". Virksomhedens to stiftere, der kommer fra Hjørring, skal ikke længere være en del af virksomheden. 

Det er ikke lykkedes TV2 Nord at få en kommentar fra de to iværksættere, der har skabt Intelligent Marking.


Seneste nyt

fra Nordjylland