Jesperhus er ustoppelige: Millionerne triller ind i blomsterparken
Foto: Henning Bagger (Ritzau/Scanpix)
Jesperhus Blomsterpark er gået ud af 2018 med et overskud på 3,9 millioner kroner.
Jesperhus Blomsterpark kan se tilbage på 2018 med et kæmpe smil på læben.
Blomsterparken og Feriecenteret på Mors er nemlig kommet ud af regnskabsåret 2017/2018 med et overskud på 3,9 millioner kroner. Det er næsten 1,1 millioner kroner bedre end sidste år. Det betyder også, at bruttofortjenesten er steget fra 35,8millioner kroner til 38, 3 millioner kroner.
- Vi er glade for at have opnået et så tilfredsstillende resultat, siger Jesper Overgaard, der er CEO i Jesperhus Blomsterpark
Det er blandt andet den helt forrygende sommer, der har biddraget til det gode resultat.
- Det skyldes blandt andet et højere aktivitetsniveau, primært på grund af det gode sommervejr, hvor indtjeningen på madsteder og butikker primært har båret fremgangen, siger Jesper Overgaard.
Fokus på børnefamilierne
Det er dog formentlig ikke sommeren alene, der er skyld i overskuddet. De seneste år har blomsterparken nemlig optimeret driften og foretaget målrettede investeringer for at styrke omsætningen og indtjeningen.
De har blandt andet investeret syv millioner kroner i Hugos Badeland, og har helt generelt haft fokus på børnefamilierne.
- Vi er glade for og tilfredse med, at vores målgruppe børnefamilierne, tager godt imod vores pallette af oplevelser, siger Jesper Overgaard.
Nyt Abeland på vej
Fokusset på børnefamilierne fortsætter i feriecentret og i blomsterparken. I tråd med Hugos eventyrland er parken ved at bygge Zik og Zak’s Abeland, som er et indendørs eldorado for børnene.
- Vores fokus på at skabe en ferieoplevelse, der huskes og tales om i børnefamilierne, er fortsat vores absolutte hovedfokus. Nye oplevelser og værtskab er essentielt for den fortsatte udvikling af forretningen, siger Jesper Overgaard.
Der er investeret seks en halv millioner kroner i abelandet, som skal stå klar til den nye sæson, som begynder i påsken.