Aalborg-bureauer vinder stort EU-udbud
Foto: FRED DUFOUR, Scanpix
De to bureauer underskrev kontrakten onsdag, imens de drak champagne.
Reklamebureauet Gotcha og kommunikationsbureauet Lange PR er vinder af et EU-udbud fra Væksthus Nordjylland på fire millioner kroner.
Tre bureauer fra København og Aalborg stod til det allersidst tilbage i kampen om Væksthus Nordjyllands knap fire millioner kroner store EU-udbud over kommunikationsrådgivning og markedsføring de næste fire år.
Efter en omfattende finalerunde kan de to Aalborg-bureauer Gotcha og Lange PR nu erklære sig som vindere.
- Lange PR og Gotcha scorede højest på kvalitet og pris blandt de deltagende bureauer, og vi ser derfor frem til de næste års samarbejde, siger kommunikationsansvarlig i Væksthus Nordjylland, Heidi Stubberup Ebeling.
Det er ikke uden grund, at de to Aalborgensiske bureauer skal arbejde sammen om opgaven. Lange PR har speciale i kommunikation, imens Gotchas styrker ligger i reklamer og digital markedsføring. Derfor mener Væksthus Nordjylland, at kombinationen af de to bureauer vil kunne styrke kommunikationsrådgivningen og markedsføringen i Væksthuset.
- Kombinationen af Lange PR og Gotcha sikrer Væksthus Nordjylland en helhedsorienteret løsning inden for kommunikation, PR, reklame og SoMe, skriver Væksthus Nordjylland i en pressemeddelelse.
Det store arbejde som nu ligger for de to bureauers føder skal sikre en større synlighed over for målgruppen af små og mellemstore virksomheder i Nordjylland.
Nordjyllands Væksthus er et offentligt EU-støttet væksthus, og derfor udbyder de hele markedsføringsindsatsen i et udbud med en eksternt tilknyttet udbudsekspert hvert fjerde år.