Sygehuschef vil ikke have nogen undersøgelse
Den lægefaglige chef på Hobro Sygehus opfordrer patienter til at klage direkte, hvis de oplever kedelige episoder på sygehuset.
Sygehus Himmerland opfordrer i stedet utilfredse patienter til at henvende sig eller bruge klagesystem.
Efter ellers at have afvist at give interview til TV2/Nord om klagesagerne, valgte den lægefaglige chef i på Sygehus Himmerland i Hobro i dag at kommentere på klagerne fra de utrygge patienter, som kritiserer behandlingen, og fra de læger, der ikke vil sende deres patienter til Hobro.
- Vi har jo et officielt klagesystem, som alle sygehusenheder i hele landet benytter sig af, og det vil vi rigtig gerne bruge på de her tilfælde også. Vi vil rigtig gerne kigge på det, og er der noget i det, vil vi rigtig gerne lære af det. Men at gå ud og undersøge to gange 6.000 akutte patientindlæggelser er en håbløs gerning, og jeg mener simpelthen ikke, det står mål med indsatsen, siger Flemming Knudsen, der er lægefaglig chef på Sygehus Himmerland.