Aalborg hitter på verdens største rejsemesse
Foto: Kjaer & Richter
Borgmester Thomas Kastrup Larsen kalder vinderprojektet for Budolfi Plads for 'fremragende'.
VisitAalborg er netop hjemvendt fra verdens førende rejsemesse med smil på læben. Aalborg kan nemlig blive en populær destination for turister.
Det var mandshøje trolde med reference til Gjøl-fænomenet, der for nylig lokkede folk til den danske stand, og det trak rekordmange besøgende til på messen World Travel Market.
VistAalborg er fredag kommet hjem fra messen i London, hvor der især var fokus på trendfænomenet ”Second Cities”, og det er gode nyheder for Aalborgs turisme.
- Vi har jo allerede set, hvad trenden har gjort for Aarhus, der blandt andet er blevet udnævnt til europæisk kulturhovedstad i 2017, siger Cathrine Billund Kallehauge, Leisure Tourism Manager hos VisitAalborg og byens udsendte på messen.
Navnet Second Cities dækker over, at byer, der i størrelse ligger lige under hovedstaden, i stigende grad vinder frem som populære rejsemål.
- Vi har på messen spredt budskabet om de lykkelige danskere og troldenes hjemland, og det er historier, der vækker genklang hos vores besøgende, fordi Danmark lige nu skriver sig ind i en meget moderne kontekst, fortæller Cathrine Billund Kallehauge.
Hun peger yderligere på, at Aalborg som Second City kan være drivkraft bag øvrige besøg i Nordjylland.