Johnny Jensen fik el-regning på 46.000 kroner, men er stort set aldrig hjemme

03:17

Foto: Torben Lykke Larsen

1 af 2

En borger i Arentsminde i Jammerbugt Kommune er i chok, efter at han har modtaget en ekstraregning på 46.000 kroner fra elselskabet Nyfors.

Johnny Jensen i Arentsminde i Jammerbugt Kommune er i chok. Han har modtaget en ekstraregning på 46.000 kroner fra elselskabet Nyfors.

-Jeg tænkte at det måtte være en fejl, at der var et nul for meget, siger Johnny Jensen, Arentsminde.

Det voldsomme beløb dækker efterbetaling for et par år. Johnny Jensen undrer sig meget, fordi han bor alene og efter egen mening i forvejen har fået sat sit forbrug for højt - nemlig til 12.000 kroner om året

-Det er mere end en normal børnefamilie betaler. Og jeg skal endda betale endnu mere.To gange har min udlejer haft en autoriseret elektriker til at tjekke forbruget. Han kommer frem til et forbrug på 4380 KW om året. Det svarer til 8800 kroner, og forudsætter, at alle strømkilder i huset er tændt - vel at mærke døgnet rundt. Det er der da ingen, der har, og jeg er sjældent hjemme, siger Johnny Jensen.

Hos Nyfors erkender man, at der er sendt en meget stor elregning til Arentsminde

-Den lyder stor, men det er umuligt for os at betale penge tilbage hver gang, en bruger klager over, at regningen er for høj. Nu sender vi elmåleren til en uvildig undersøgelse. Hvis apparatet er i stykker, så betaler vi selvfølgelig pengene tilbage. Ellers betaler vi ikke noget, siger Henrik Mentz, administrerende direktør i Nyfors.

Sagen om det tårnhøje elforbrug er indtil videre påstand mod påstand.

-Jeg tror måleren er defekt, siger Johnny Jensen.

-Jeg siger ikke, at det er tilfældet her, men vi oplever mange mærkelige ting, når vi kommer ud til folk, der har klaget over en høj regning. Det kan for eksempel være en el-radiator, der har stået og buldret på et loft og været glemt af ejeren, siger Nyfors-direktøren.

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord