Mors går på jagt efter de tyske turister

Foto: Lars Dahl

Flere turister og større aktivitet i Nordvestjylland til sommer. Det skal en ny kampagne i foråret sørge for.

Et madmagasin, digital markedsføring og "local tellings" med personlige guides. Det er indholdet i en ny kampagne, der skal inspirere besøgende på Mors til at udforske det sjove Jesper Hus Feriepark, den smukke udsigt ved Hanklit, det spændende Moler Museum og alt det andet som øen i Limfjorden kan tilbyde. Og så selvfølgelig trække endnu flere turister til. 

Kampagnen, der er lavet i samarbejde med VisitDenmark og Dansk Kyst- og Naturturisme, skal øge besøgene i kommunerne Lemvig, Holstebro, Struer, Skive og Morsø i 2017.

- Området er placeret særdeles godt i forhold til, hvad udenlandske besøgende værdsætter på en ferie. Vesterhavet og Limfjorden er eksempelvis lige ved døren og i kort køreafstand, udtaler Peter Emsenhuber Graversen, der er leder af Enjoy Limfjorden, som står bag kampagnen.

Enjoy Limfjorden dækker over de fem nævnte kommuner og sørger for information om rejsedestinationer og aktiviteter i området. 

Kampagnen indledes på en feriemesse "Reisen" i Tyskland, hvor man regner med 80.000 deltagende. Messen er en test på, hvor stor interesse der er for at besøge området i Nordvestjylland og Mors mange attraktioner.  

-  Det giver os efterfølgende mulighed for at tilpasse den digitale markedsføring til at have størst mulig effekt, da det er online den største indsats finder sted, udtaler Peter Emsenhuber Graversen i en pressemeddelelse. 

Turisme i tal

  • 51 procent af overnatningerne i de fem kommuner foretages i sommermånederne juni, juli og august.
  • Sidste år foretog turisterne 4,9 procent flere overnatninger i destinationen sammenlignet med året før. Den positive udvikling har fundet sted inden for kategorierne lejet feriehus, hotel, feriecentre og vandrerhjem. 

 

Har du et godt tip?