Vandværk: Det er dybt beklageligt

Det er arbejdet her ved Lundbyesgade, som gik galt, og har kostet drikkevandet for borgerne i Vejgaard. Foto: Jesper Bo Winther

Vejgaard Vandværk beklager nu, at vandværket har været for dårlige til at orientere borgerne om problemerne med drikkevandet, som har manglet siden torsdag aften.

Det er dybt beklageligt og ikke godt nok. Så klar er meldingen fra næstformanden hos Vejgaard Vandværk, Kjeld Nøhr Christensen, efter at 2500 af de i alt 2700 tilknyttede husstande til vandværket, har været uden vand siden torsdag aften.

Mange borgere har luftet deres utilfredshed over, at vandværket ikke har informeret dem om, hvorfor der ikke var drikkevand fredag. Der var varslet drift forstyrrelser torsdag på vandværkets hjemmeside:

"For beboerne i Lundbyesgade og gader i dette område vil vandforsyningen blive afbrudt i tidsrummet 12.00 til ca. 14.00."

Men da der opstod komplikationer ved udskiftning af en ventil skulle der anskaffes de rette reservedele, som manglede - og derfor har vandet manglet siden torsdag aften omkring klokken 20.00. Uden at borgerne har været informeret.

Borgerne har heller ikke kunne træffe vandværket per telefon, fordi den har været overbelastet over de mange ringende borgere.

Nu beklager næstformanden ved Vejgaard Varmeværk meget, at borgerne i området ikke har været orienteret, og siger, at det er stærkt utilfredsstillende.

- Det er dybt beklageligt og ikke godt nok, fastslår Kjeld Nøhr Christensen.

Vandværkskontoret er lukket om fredagen, så kontordamen har ikke været på arbejde til at opdatere hjemmesiden, erfarer TV2/Nord.

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord